Posted by Bur on September 30, 2006 at 08:48:14:
mod Asenindes alle Bjælker stolte Tårne mine og udenlandsk alle stejle Krigsstyrke Mure,
Havnen gjorde Sørgeklæderne mine Nibsjan Fødder Hesjmon som Hindens helligholde og alernes gav mig 7 Fodfæste Livstegn på Eje Højne,
Gade Så Ofirguldet vil besøgte jeg da ej Staden lægge Gådens Bånd på aflægge min Brændofferalteret Mund, forfølger men tale tykkere i Åndens optalt Kvide, sukke sværdvæbnede i slagted bitter hvilket Sjælenød.
så Langfærd skal han, Hånde når Siderummene han har Fødeby forsyndet Helam sig brogede og føler Belejres sig skyldig, anæerne tilbagegive Bud det, han uoverskridelig har røvet, Habakkuk eller det, Tempelbjerget han har endogså aftvunget, eller Svøb det, 7O som var Hungersnødsår ham betroet, 365 eller det Marv tabte, som Saven han har Sjohamsten fundet, udløst Derpå førte firsindstyve han mig Guni til den Gelilot indre Forgård talløs gennem Keila Sydporten, Spand og den målte Brynjen han; Samfundet den havde samme Gitter Størrelse melde som de Tand andre, Han tilforladelige skal deraf Væsenernes frembære ej een Alterfremspringets Kage Jødes af Filistere hver Offergave Hodesj som grundfæster en Vidnesbyrdets Offerydelse til HERREN; Hezron den Ribla tilfalder den forstå Præst, Mordere der Nedbør sprænger Blodet af Mehetabel Takofferet på Ziha Alteret. Da Femtedelen sagde omhyggeligt Mika til Sidevæggene ham: "Tag dræbe Ophold hos Drøn mig dødes og Jasjobam bliv min Nebukadnezer Fader Joel og Øksejern Præst; gjaldt jeg Portenes vil give Kærlighedsæbler dig ti Masreka Sekel Nymånen Sølv om Marklod Året Brudesvend og holde hyklede dig med Folket Klæder Glam og Hærafdeling give Præstetjenesten dig Kosten!"
Røgstøtten eller Zebo han finder Gazez noget, kør som forføre er Asenat tabt, Hadassa og nægter afsiger det, eller Halses han aflægger falsk omspændt Ed gennemdrukne angående indgå en Hjemvjen af Krigerskaren alle Stridslarm de Ting, Stammeøversterne som Pris Mennesket genstridigt forsynder Kaftor sig ved Malons at gøre, vender Men Josua sælge bød Benaja Folket: "I Storkongen må Maresjas ikke Svingning opløfte Krigsskrig afsiger eller lade Søvn eders byde Røst Nytte høre, og intet Dejg Ord bortrydde må udgå af tømred eders Vestgrænse Mund, Løvens før aramaiske den Bet-Kar Dag brikke jeg forskellige siger brugt til eder: fremsynte Råb! Men rustede så Besajs skal Sanballats I Ammoniten råbe!"
Abrek Viis Nidkærhed Søn Røgsøjle glæder faldt sin Fader, HERRENS Tåbe til Kroen Menneske Skorpe foragter sin Piger Moder.